EBS 리딩파워 완성 워크북 5강(영작과 해석)

리딩파워 완성 워크북 5강_영작.pdf
0.10MB
리딩파워 완성 워크북 5강_해석.pdf
0.07MB

 

포스팅 맨 하단에 자료가 이어집니다~

EBS 리딩파워 완성 워크북 5강(영작과 해석)

 

학생들의 내신 암기를 위해 만든 자료입니다. 유용하게 이용하세요~

코코스어학원 상담 문의

 

 

5-1. 밑줄 부분이 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은? 

 

I once had an interview with a man for a position with a client of mine. 

나는 언젠가 고객 명과 함께, 일자리에 지원한 어느 남성과 면접을 적이 있었다. 

 

I came away from the interview thinking that he was probably the worst interviewee I had seen in months. 

아마도 그는 내가 개월 동안 만났던 면접 대상자들 중에서 최악이라고 생각하면서 나는 면접장을 떠났다. 

 

The next day the executive search agent who had set up the interview called for my response, and I told him that I wasn’t interested in pursuing the matter further. 

다음 면접을 마련했던 헤드헌팅 직원이 대답을 요청해서, 나는 그에게 문제를 진행하는데 관심이 없다고 말했다. 

 

He expressed great surprise, “When I talked with the applicant he was jubilant. He felt that he had come across well and that you had been very favorably impressed!” 

그는 놀라움을 표명했다. “제가 지원자와 얘기했을 그는 기뻐했습니다. 그는 자신이 좋은 인상을 주었고 선생님께서 아주 호의적인 인상을 받은 것으로 생각하던데요!” 

 

All that applicant did was to delude himself and build himself up for a great letdown. 

지원자가 일은, 자신을 속이고 실망에 대비하여 자신을 과대 포장한 것뿐이었다. 

 

He had apparently made some very basic erroneous assumptions about me and my reaction. 

그는 분명히 나와 반응에 대해 어떤 아주 잘못된 기본적 가정을 했던 같았다. 

 

And he had walked away from the interview thinking that he was very close to receiving a job offer. 

그리고 그는 자신이 일자리 제의를 받는 것에 아주 근접해 있다고 생각하며 면접장을 걸어 나갔던 것이다. 

리딩파워 완성 워크북 5강_정답.pdf
0.11MB

이 글을 공유하기

댓글

Designed by JB FACTORY