올림포스 기본1 워크북 1강

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UNIT 01. 주제제목 

[수능 ANALYSIS] 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

 

What is a fact beyond all doubt is that we share an ancestor with every species of animal and plant on the planet. 

전혀 의심할 여지없는 하나의 사실인 것은 우리가 지구상의 다른 모든 종의 ·식물들과 조상을 공유하고 있다는 것이다. 

 

We know this because some genes are recognizably the same genes in all living creatures, including animals, plants and bacteria. 

어떤 유전자들은 동물, 식물, 그리고 박테리아를 포함한 모든 살아있는 생물에게 존재하는 유전자와 쉽게 있을 정도로 똑같기 때문에 우리는 사실을 있다. 

 

And above all, the genetic code - the dictionary by which all genes are translated - is the same across all living creatures that have ever been looked at. We are all cousins.

그리고 무엇보다도 유전자 암호모든 유전자들이 해석되는 사전 이제까지 관찰된 모든 살아있는 생물에 걸쳐 동일하다. 우리는 모두 사촌이다. 

 

Your family tree includes not just obvious cousins like chimpanzees and monkeys but also mice, buffaloes, iguanas, snails, dandelions, golden eagles, mushrooms, whales, and bacteria. 

여러분의 가계도는 침팬지와 원숭이 같은 명백한 사촌들을 포함할 아니라 생쥐, 버펄로, 이구아나, 달팽이, 민들레, 검독수리, 버섯, 고래, 그리고 박테리아도 포함한다. 

 

All are our cousins. Every last one of them isn't there a far more wonderful thought than any myth?

모두가 우리의 사촌인 것이다. 그것들 모두가, 그것은 어떠한 근거 없는 믿음보다도 훨씬 멋진 생각이 아닌가? 

 

And the most wonderful thing of all is that we know for certain it is literally true. 

그리고 모든 가장 멋진 것은 우리가 그것이 정말로 진실이라는 것을 확실히 알고 있다는 점이다. 

 

 

[PRACTICE 1] 다음 글의 재목으로 가장 적절한 것은? 

 

Some people may be on the verge of buying the product, whereas others may never have heard of it. 

어떤 사람들은 제품을 사려고 수도 있는데, 반면에 다른 사람들은 그것에 대해 들어본 적도 없을 있다. 

 

Still others may have an interest in the product but do not have any money, while others might be aware of the product but are not yet interested: others might be interested but do not at present have a need for the product. and so forth. 

다른 사람들은 제품에 관심을 가지고 있을지도 모르지만 돈이 전혀 없으며, 반면에 다른 사람들은 제품을 알고 있을 있지만 아직 흥미가 없다. 다른 사람들은 흥미는 있을 있지만 현재는 제품에 대한 필요성을 가지고 있지 않는 등등의 경우가 있을 있다. 

 

Marketers need to be aware of these stages and be prepared to act at the appropriate time. 

마케팅 담당자들은 이러한 단계를 알고 적절한 때에 행동할 준비를 필요가 있다. 

 

For example, a couple who have just bought their first house will not currently be in the market to buy another larger house, but very well might be in five to seven year’s time, when perhaps they have started a family or are earning more money. 

예를 들어, 자신들의 집을 구입한 커플은 현재로서는 다른 집을 구매하기 위해 시장에 들어오지 않겠지만, 5년에서 7년의 시간 후에는 아마도 시장에 들어오게 가능성이 많은데, 그때는 아마도 그들이 자녀를 가졌거나 혹은 많은 돈을 벌고 있을 때일 것이다. 

 

[PRACTICE 2] 다음 글의 주제로 적절한 것은? 

 

Few philosophers would deny that human being are, to a great extent, historical - that we inherit things from the past, change them, and then pass them on the future generations. 

인간들이 대부분 역사적이라는 , 우리가 과거로부터 무엇인가를 물려받아 그것을 변형하고 그런 다음 그것을 다음 세대로 물려준다는 것을 거의 어느 철학자도 부정하지 않을 것이다. 

 

Language, for example, is something that we learn and change as we use it, and the same is true of science – scientists start with a body of theory, and then go on either to confirm or to disconfirm it. 

예를 들어, 언어는 우리가 배우고 사용할 변형하는 것이고, 같은 것이 과학에도 적용되는데 과학자들은 많은 이론으로부터 시작하고 그런 다음 나아가 그것을 확인하거나 부당성을 증명한다. 

 

The same is also true of social institutions, such as the family, the state, banks, churches, and so on – most of which are modified forms of earlier practices or institutions. 

같은 것이 또한 가족, 국가, 은행, 교회 등과 같은 사회제도에서도 적용되는데 그것들 대부분은 이전의 관행이나 제도의 수정된 형태들이다. 

 

Human beings, therefore , never begin their existence from scratch, but always within some kind of context – a context that changes, sometimes radically within a single generation. 

그러므로 인간은 절대 아무런 준비 없이 존재를 시작하지 않고 항상 어떤 종류의 상황, 변화하는 상황, 가끔은 세대 안에서도 근본적으로 변화하는 그런 상황 속에서 시작한다. 

 

[PRACTICE 3] 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것을 고르시오. 

 

Metaphorically speaking, human memory is like a public library that organizes its books according to their predicted popularity. 

비유적으로 말하여, 인간의 기억은 예측되는 인기도에 따라 책을 정리하는 공공도서관과 유사하다. 

 

Frequently checked out books, that is, popular books(e.g., the Dan Brown blockbusters), will be made available in special spaces near the entrance of the library to make it easy for members to find them. 

빈번하게 대출되는 책들, 인기 있는 책들(예를 들어 Dan Brown 크게 성공한 소설) 도서관 회원들이 쉽게 찾을 있도록 도서관의 입구 근처의 특별한 공간에서 이용할 있을 것이다. 

 

In contrast, less popular books (e.g,, the books by Herta Müller, recipient of the 2009 Noble Prize in Literature ), the ones rarely checked out in the past, will be placed in the back of the library. 

반대로 인기 있는 책들(예를 들어 2009 노벨 문학상 수상자인 Herta Müller 책들), 과거에 거의 대출되지 않았던 책들은 도서관 뒤편에 놓여 있을 것이다. 

 

Because of the environment being thus reflected in our memory, we can use our memory to make inference about the environment. 

이와 같이 우리의 기억 속에 반영되고 있는 환경 때문에, 우리는 자신의 기억을 활용하여 환경에 관해 추론할 있다. 

 

We can infer, for example, that the more fluently we retrieve an item from memory, the more often we must have encountered it in the past. 

예를 들어, 우리가 기억에서 어떤 항목을 쉽게 생각해 낼수록, 우리는 과거에 그것을 더욱 빈번하게 접했었음이 틀림없다고 추론할 있다. 

 

 

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