올림포스 기본1 워크북 2강

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UNIT 02. 요지·주장 

[수능 ANALYSIS] 다음 글의 요지로 가장 적절한 것을 고르시오. 

 

We are always reluctant to make long–term changes because they can be uncomfortable. 

우리는 장기간의 변화를 만들기를 항상 꺼리는데 그것이 불편할 있기 때문이다. 

 

We are essentially creatures of habit. We do thing a certain way, and our habits become integrated into our behavior.

우리는 본질적으로 습관의 동물이다. 우리는 특정한 방식으로 일을 하며 우리의 습관은 우리의 행동으로 통합된다. 

 

If you have any question about this, Just transfer your wristwatch to the other hand. 

여러분이 점에 대해 어떠한 의구심이라도 갖고 있다면 여러 분의 손목시계를 다른 손으로 옮겨보기만 해보아라. 

 

Even though it should not make the slightest difference on which hand it is worn, you will soon find that you are very aware of the change ,and it may even feel cumbersome or awkward.

손목시계를 어느 손에 찼는지는 (너무 사소해서) 가장 사소한 차이도 만들지 않아야 하지만 여러분은 변화를 정말 인식하고 있다는 것을 알게 것이며, 그것은 심지어 성가시거나 어색하다고 느껴질 수도 있을 것이다. 

 

Returning the watch to its usual place brings back a feeling of comfort. 

시계를 평상시 차는 곳으로 되돌리는 것이 편안한 느낌을 되돌려준다. 

 

If feeling of discomfort accompany so minor an alteration, how much more so with significant behavior changes? 

불편한 느낌이 그렇게 작은 변화에 수반한다면 중요한 행동 변화와 관련해서는 얼마나 훨씬 많은 불편한 느낌을 수반하겠는가? 

 

It is easy to imagine why some people consider change virtually intolerable. 

일부 사람들이 변화를 거의 참을 없는 것으로 생각하는지를 상상하는 것은 쉬운 일이다. 

 

[PRACTICE 1] 다음 글에서 필자가 주장하는 것으로 적절한 것은? 

 

One day while driving my car, I kept noticing things that were wrong with all the other cars on the road. 

어느 나는 자동차를 운전하는 동안 위에 있는 모든 다른 자동차의 잘못된 것들을 계속해서 발견했다. 

 

One had a taillight out, one was spewing dark smoke out of its tailpipe, and another had a bad tire. 

어떤 자동차는 미등에 불이 들어오지 않았고, 어떤 자동차는 배기관으로 검은 연기를 뿜어내고 있었고, 다른 자동차는 타이어의 상태가 나빴다. 

 

Then I realized that if any of these things were wrong with my car, I would not know it because I was busy driving. 

그러고 나서 자동차가 이러한 것들 어떤 것에 잘못이 있다면 나는 운전하느라 바쁘기 때문에 그것들을 알지 못할 것이라는 것을 깨달았다. 

 

I, too, could have a taillight out and not even know about it. 

자동차 또한 미등에 불이 들어오지 않을 있고 나는 그것에 대하여 심지어 알지 못할 있다. 

 

We don’t have eyes in the back of our heads: we don’t “see” ourselves completely. 

우리는 머리 뒤에 눈을 가지고 있지 않아서 우리 자신을 완전히보지 못한다. 

 

But we can develop awareness and use anything that happens to us and others as great learning experiences. 

하지만 우리는 인식을 발달시킬 있으며 우리와 다른 사람들에게 일어나는 일들을 학습 경험으로 사용할 있다. 

 

Instead of projecting negative traits onto others, look first inside to see if you have a trace of that you find so awful in others.

다른 사람에게 부정적인 특징을 보여 주는 대신에 여러분이 다른 사람에게서 발견한 매우 끔찍한 것의 흔적을 여러분이 가지고 있지는 않은지 먼저 (여러분의) 내면을 들여다보아라. 

 

[PRACTICE 2] 다음 글의 요지로 가장 적절한 것을 고르시오. 

 

Everybody has a story that they have always wanted to tell, and making a movie is a good way to tell it. 

모든 사람은 언제나 자신이 말하길 원했던 이야기를 가지고 있으며, 영화를 만드는 것은 그것을 말하는 하나의 좋은 방법이다. 

 

The word magic has always been associated with the film industry, and while some people consider the technical achievements of film makers to be the magic part of films, I am of the belief that the story part of a movie is the real magic. 

마법이라는 단어는 항상 영화 산업과 연관되어 왔는데, 어떤 사람들은 영화 제작자들의 기술적인 업적을 영화의 마법과 같은 부분으로 생각하지만, 나는 영화의이야기부분이진짜마법이라는 믿음을 가지고 있다. 

 

ET: The Extraterrestrial did not capture our hearts wit its technologically advanced gadgets: it was the story that drew us in. 

‘ET: The Extraterrestrial’ 그것의 기술적으로 진보한 장치들로 우리의 마음을 사로잡은 것이 아니었다. 우리를 빠져들게 것은 바로 이야기였다. 

 

While that movie did have a pretty big budget, my point is that it did not need to have one in order to succeed. 

영화가 많은 비용을 정말로 들이긴 했지만, 요점은 그것이 성공하기 위해 많은 비용을 들일 필요가 없었다는 것이다. 

 

You should not be afraid to have great expectations for your film if you really believe in the story. 

여러분이정말로이야기가 좋다고 생각한다면 여러분의 영화에 대해 기대를 갖기를 두려워하지 않아야 한다. 

 

Who know, maybe your story is a lot more interesting than you think, and if people at a film festival agree with this notion, then your story could take off. 

누가 아는가, 어쩌면 여러분의 이야기가 여러분이 생각하는 것보다 훨씬 재미있을지, 그리고 만약 영화 축제에 있는 사람들이 이러한 생각에 동의한다면 여러분의 이야기는 급격히 인기를 얻을 있다. 

[PRACTICE 3] 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은? 

 

In India, in the absence of a specific legislation for control and prevention of the noise pollution, one has to seek provisions in various branches of law and regulations. 

인도에서는 소음공해의 통제와 방지를 위한 특별한 법이 없는 상황이므로 다양한 분야의 법률과 규정에서 (적절한) 조항을 찾아야만 한다. 

 

There has been no doubt that the available provisions in various branches of law are inadequate, unscientific and crude. 

(그러나) 다양한 분야의 법률과 규정에 있는 활용 가능한 조항들이 부적절하고, 비과학적이며, 미숙하다는 것에는 의심의 여지가 없다. 

 

In most of the developed countries specific legislation has been made and scientific methods for investigation of noise pollution have been invented. 

대부분의 선진국에서는 (소음공해를 다루는) 특별한 제정이 이루어졌고, 소음공해의 조사를 위한 과학적인 방법들이 고안되었다. 

 

At present, there is no specific and detailed legislation to control the noise pollution. 

현재, (인도에는) 소음공해를 통제하기 위한 특별하고 상세한 법률제정이 이루어지지 않은 상태이다. 

 

However, there is an urgent need that the Central Government of india should mange to get a legislation passed for the control of noise pollution. 

그러나 인도 중앙 정부가 소음공해의 통제를 위해 법률을 제정해 통과시켜야 긴박한 필요성이 있다. 

 

Some legislation regarding water and air pollution has been made in India. 

수질오염과 대기오염에 관한 일부 법률제정은 이미 인도에서 이루어졌다. 

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